11.3.10

Arbetsmetod? Just DO it!!


Denna veckans tema har varit arbetsmetod - närmare bestämd: "Att-Göra Listor". Hur ska man göra dom, hur ska man använda dom, hur fungerar de bra och mindre bra?

Det sägs att den mänskliga hjärna kan hantera 5-9 olika medvetna processer samtidig, så det säger sig själv att man som projektledare måste skriva ner saker och planera i förväg. Ibland blir det bara kaos när alla uppgifter "springer" på en samtidigt, och då gäller det att ha system på sina att-göra listor och kunne prioritera. Alla eksperter på personlig effektivitet säger samma sak om att-göra listor: gör dom tydliga, bryt ner uppgifterna i lätt hanterliga aktiviteter, samla alla aktiviteter i samma lista på samma ställe och sätt av egen tid till att göra uppgifterna på listan.


Vi sammanförde allt vi vet om hur man INTE bör göra att-göra listor, och hadde BATTLE på måndag. Det blev lätt dramatisk, men vi såg att vi redan vet himla mycket... På tisdag gjorde vi film - styrd som ett eget projekt från början till slut, från idespån, aktivitetslista, rollfördelning, praktisk genomförande, film, foto, musik och import på under 120 minuter. Action!!! När det är högt tempo och mycket action gäller det att veta VAD man ska göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar